Soteriin voi päivittää tietoja ilman viranomaiskäsittelyä
Palveluntuottaja voi päivittää Soterin sähköisessä asioinnissa esimerkiksi puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa.
Palveluntuottajarekisteri Soteriin on lisätty uusi toiminnallisuus, joka helpottaa asiointia.
Tietyt tiedot voi nyt päivittää sähköisessä asiointipalvelussa ilman viranomaisen käsittelyä ja päätöstä. Uudistus sujuvoittaa palveluntuottajan asiointia ja keventää viranomaistyötä.
Palveluntuottaja voi jatkossa itse päivittää Soterin sähköisessä asioinnissa esimerkiksi puhelinnumeronsa, sähköpostiosoitteensa tai muutokset vastuuhenkilöiden yhteystiedoissa.
Päivitetyt tiedot tallentuvat automaattisesti valvovalle viranomaiselle, Valviralle ja aluehallintovirastoille ilman erillistä käsittelyä ja päätöstä.
Valviralta ohje tietojen päivittämiseen
Tiedot päivitetään Soterin sähköisessä asiointipalvelussa Tietojen päivittäminen ilman viranomaiskäsittelyä -lomakekohdassa.
Valvira on julkaissut palveluntuottajille ohjeen , jossa kerrotaan tarkasti, mitä tietoja voi päivittää ilman viranomaiskäsittelyä, ja kuinka päivittäminen asioinnissa tapahtuu.