Kysely: Husin potilaat tyytyväisiä
Tulos perustuu noin puoleen miljoonaan palautteeseen.
Hus sai vuonna 2024 noin 500 000 arviota ja noin 335 000 palautekommenttia. Potilaat ovat niiden perusteella tyytyväisiä hoitoon ja kohtaamisiin.
Suositteluindeksiluku oli 80, mikä tarkoittaa, että suurin osa suosittelee Husia.
Jokaisella potilaalla on mahdollisuus antaa palautetta tekstiviestillä, verkossa tai paperilomakkeella, selviää tiedotteesta .
Hoitojonojen lyhentyminen näkyy palautteessa
Hoitojonojen lyhentyminen vuonna 2024 ja henkilökunnan kohtaamiskoulutusten lisääminen näkyvät entistä positiivisempana kokemuksena.
Hus tekee yhteistyötä lähes 300 kokemusasiantuntijan kanssa. He toimivat raadeissa ja kouluttamistehtävissä.
Lisäksi Husilla on yli 250 vapaaehtoista, joilla oli viime vuonna noin 74 000 kohtaamista. Näiden avulla potilaat saavat tukea sairaalassa asioidessaan ja tietoa hoidon kehittämiseksi viedään eteenpäin.
– Seuraavina vuosina panostamme asiointikanavien kehittämiseen. Haluamme tehdä asioinnista selkeämpää, sanoo Husin hallintoylihoitaja Marja Renholm tiedotteessa.
Husissa asiakaskokemusta mitataan NPS:n (net promoter score) avulla. Mikäli organisaation NPS-tulos on yli 0, suurin osa suosittelee organisaatiota. Tulos voi olla heikoimmillaan –100, parhaimmillaan +100.