Lehti 31: Ajan­kohtai­sta 31/1998 vsk 53 s. 3538

Vuoden lääkemainos 1998 valittu

Vuoden lääkemainos -palkinnon on saanut tänä vuonna Oy Sankyo Pharma Finland Ab:n Mobilat-kampanja, joka on toteutettu yhteistyössä mainostoimisto PVK/Alliance Oy:n kanssa. Valinnan tehneen raadin mielestä kyseessä on onnistunut kampanjakokonaisuus, jossa on käytetty tasapuolisesti eri viestintävälineitä. Mobilat on rakentanut merkin tunnettuvuutta pitkäjänteisesti usean vuoden ajan. Selkeä kampanja sisältää sopivasti uusia aineksia hukkaamatta silti aikaisempien kampanjoiden teemaa ja tyyliä. Etenkin printtimainokset ovat esteettisesti ja informatiivisesti tasokkaita. Kampanjan avulla on pystytty vahvistamaan merkkiä uusiin kilpailijoihin nähden.

Kunniamaininnan sai Oy Organon Ab:n Ovestin-kampanja, joka on toteutettu yhteistyössä mainostoimisto Young & Rubicam Finland Oy:n kanssa. Raadin mielestä kyseessä on hyvä esimerkki printtimainonnasta, jossa on rajattu, suppea kohderyhmä. Mainos antaa paljon asiallista lääketieteellistä tietoa ja kohtelee siten arvostavasti kohderyhmäänsä. Kampanja osoittaa, että joskus voidaan myös kohtuullisin kustannuksin tavoittaa kohderyhmän kiinnostus.

Nyt neljännen kerran valittu vuoden lääkemainos on Lääketeollisuusliiton tunnustustus hyvästä lääkemainonnasta. Palkinto luovutettiin Farmasian Päivien avajaisissa.

Lue myös

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030