Myönteinen ja miellyttävä ilmoitus voitti mainoskisan
Lääkärilehden järjestämän Stetari-kilpailun tuotesarjan voitti tänä vuonna Merckin Mavenclad-imoitus. Voittoisaa ilmoitusta luonnehdittiin miellyttävän näköiseksi ja asialliseksi. Värikkäässä kuvassa mennään kohti parempaa tulevaisuutta.
Kakkoseksi tuli AstraZenecan Forxiga, ja pronssin vei saman yrityksen Bydureon.
Yrityssarjassa parhaat pisteet sai AstraZeneca ja sen kolme tuoteilmoitusta, joilla mainostettiin Forxigaa ja Bydureonia. Hopeaa sai GlaxoSmithKline ilmoituksillaan, joissa mainostettiin Panadol Extendiä, Voltaren Fortea ja Relvaria. Kolmanneksi tuli Orion tuotteinaan Olanzapin Orion, Metforem ja Melatonin Orion.
Ilmoittajat valitsivat suosikikseen Ratiopharmin tuotteellaan Olanzapin ratiopharm.
Lääkärilehti on palkinnut Stetari-tunnustuksella parhaaksi äänestettyä lääkemainontaa vuodesta 2005. Ilmoituksia arvioi 120 lääkäriä. Tutkittuja ilmoituksia oli yhteensä 79.
Sekä tuote- että yrityssarjan voittaja palkitaan kahdella kokosivun ilmoituksella Lääkärilehdessä. Palkinnot jaettiin Lääkäri 2018 -tapahtumassa viime viikolla.